חוק הגיוס יעבור? הפרשנים העריכו

    מהדורת הבוקר No Comments on חוק הגיוס יעבור? הפרשנים העריכו

    אבי גרינצייג במהדורת הבוקר: "הנציגים החרדים עצמם לא בטוחים שפסקת ההתגברות יעילה כרגע". גדסי: "פסקת התגברות לא תהיה"

    2:28
    21.05.24
    נתי קאליש No Comments on האדמו"ר מאמשינוב הורה: "לנסוע למירון, לא חושב שיש סכנה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הפרשנים אבי גרינצייג ואיתי גדסי, שוחחו עם בצלאל קאהן ודוד חכם במהדורת הבוקר (שני), על חוק הגיוס והבחירות לרשויות המקומיות.

    גרינצייג העריך כי חוק הגיוס יעבור: "אין לאף אחד ספק שיעבור חוק גיוס. כי אין ברירה. לנציגות החרדית בקדנציה הזו היה את היעד הגדול – של אולי לפתור את זה לתמיד, אבל יש את היעד הקטן וההכרחי לפתור את הסוגיה המיידית כי אין כרגע חוק וכולם מבינים שחייבים לעשות משהו בינתיים. בכל מקרה נסיים כנראה את מושב החורף עם חוק גיוס ביד, השאלה רק איזה".

    גדסי: "הקואליציה נכנסת בחוסר תכנון לנושא הזה, אפשר לומר בצורה די ברורה שפסקת התגברות לא תהיה. יחוקקו, יפסלו, תוקם ועדה והכל ימשיך להתגלגל. גם כרגע החרדים ממתינים למתווה שיביא הליכוד לחוק גיוס שבגדול ישחרר את כולם ואז זה יגיע שוב לבג"ץ.

    גרינצייג: "הנציגים החרדים בוועדה של חוק הגיוס הם עצמם לא בטוחים שפסקת ההתגברות יעילה כרגע. קודם כל עד לפני חודש הם היו בטוחים שבית המשפט לא יכול להתערב אבל הנה אנחנו רואים שגם בחוקי יסוד בית המשפט מרשה לעצמו להתערב".

    בהמשך התייחס גדסי לבחירות המקומיות: "נכון לרגע זה אין שום דיל בשום מקום בארץ. כולם נגד כולם. אבל באופן טבעי אני מניח שנראה את יהדות התורה (דגל, אגודה ושלומי אמונים) מאוחדת בחזיתות שלהם".



    0 תגובות